A novemberem...

Kedves olvsaó,

nagyon régen nem írtam már blogot, de nagyon nehéz leülni a gép elé és csak írni ,írni azt a sok élményt amit én átélek. Nagyon nehéz megfogalmazni ezt az érzést és leírni magyarul. Ezt én sem hittem volna, de jelen esetben nehezemre esik magyarul beszélni, mivel napi 24 órában csak portugálul vagy angolul kommunikálok a körülöttem lévő emberekkel.

Novemberben egy hetet utaztam a családommal Rio de Janeiroba és Búziusba. Már egy hónapja vártam ezt az utazást, mert tudtam, hogy egy különleges városba megyünk és először fogom meglátni a tengert itt Brazíliában.

Sajnos az idő nem kedvezett nekünk Rioban, mert 3 napon keresztül esett az eső. Én azt hittem, hogy Rioban mindig jó idő van, de a fogadó családom elmondta, hogy októberben és novemberben nagyon nehéz kifogni olyan napokat amikor jó idő van. Szombaton délelőtt indultunk és kb. olyan 6 órás út Rio Belo Horizontetól. Amikor megérkeztünk rögtön a Copacabana és az Ipanema beach mellett mentünk el. Aztán egy isteni étteremben vacsoráztunk.

Másnap nyakunkba vettük a várost és reggel a Corcovadora mentünk ahol a Krisztus szobor áll. Olyan siklók visznek fel a hegyre, mint Budapesten a várhoz csak ez kb. 20 percig tart és közben meg olyan volt mintha  a őserdőbe mennénk, mert az eső miatt nagyon párás volt a levegő.

Délután a Museu de Amanha-ba (a jövő múzeumába) mentünk ami az Olimpiára épült és érdekes dolgokat mutattak be a globális felmelegedésről, az állatvilágról és a klímaváltozás veszélyeiről.

Hétfő reggel még elmentünk a Confeitaria Colomboba, ami egy gyönyörű kávézó a város centrumban.
 Nagyon felkapott a turisták körében, mert tipikus brazil péksütiket, kávét és persze mindenféle édességet lehet elfogyasztani ebben a csodás környezetben. De az eső miatt olyan szinten tele volt, hogy bent mozdulni nem lehetett, pedig egy hatalmas kávézó.

Aztán délután elindultunk a tengerhez. Késő este érkeztünk meg a kb. 3órányira lévő gyönyörű tengerparthoz. Másnap napsütésre keltünk fel, végre legalább itt jó időnk volt, ha már Rióban nem is.

A tenger gyönyörű kék volt és mivel hatalmas hullámok voltak a tengerpart tele volt szörfössel. A víz elég hideg volt, mert a Rio-hoz közeli tengerpartok mind lehülnek november környékén. A tengerparton minden percben egy árus ment el, folyamatosan valamit árultak: kókuszvizet, ruhákat, jégkrémet, főtt kukoricát és mindenféle tipikus brazil kaját.

Esténként bementünk a belvárosba vacsorázni, shoppingolni és megnézni a naplementét.

Az egész hét olyan gyorsan elment és nagyon jól éreztük magunkat.